E-mails: aanpassen bestelbevestiging (aankoop)

Gewijzigd op Mon, 16 Oct 2023 om 04:35 PM

Wanneer een cursist jouw cursus koopt, vinden er twee acties plaats:


  1. De cursist maakt een account aan en wordt een Gebruiker in jouw Maatos-site (systeem)
  2. De cursist schaft jouw cursus aan, en komt als cursist in die cursus terecht (specifieke cursus)


Hieronder zie je de e-mail die jouw cursist ontvangt na de aankoop. Jouw logo, sitenaam en gegevens in de footer worden automatisch ingeladen.


Je kunt de e-mail op twee plekken aanpassen:

  1. Algemene tekst, bovenaan (deze tekst komt in alle bestelbevestigingen te staan)
  2. Productspecifieke tekst, onder de naam van het product

Hier zie je ze in een test van de bestelbevestiging:


(1) Algemene tekst aanpassen

1. Ga naar de backend van jouw Maatos-site

2. Klik op E-mails > Winkel E-mails

3. Klik op Bestelling afgerond en/of verzonden



4. Vul bij het veld Aanvullende inhoud in welke tekst je aan de e-mail wil toevoegen

5. Je kunt eventueel ook het onderwerp van de e-mail aanpassen

6. Klik vervolgens op Wijzigingen opslaan.



(2) Productspecifieke tekst toevoegen


Hier kun je informatie toevoegen dat specifiek betrekking heeft op deze cursus of dit product, denk bijvoorbeeld aan aanvullende informatie over de start van de cursus of over fysieke producten die (nog) verzonden moeten worden.


1. Ga naar de backend van jouw Maatos-site

2. Klik op Producten > Alle Producten

3. Klik op het product waar je de tekst wil toevoegen

4. Scroll naar Productgegevens en klik op het tabje Geavanceerd

5. Bij Aankoopnotitie voeg je jouw tekst toe

6. Scroll terug naar boven en klik op Update



Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren